zondag 8 januari 2012

Montreal = ...

* 2 leggings over elkaar, 2 jurkjes over elkaar, snowboots die gemiddeld hip zijn (ook al zijn het de lelijkste schoenen die ik ooit heb gekocht).

* een pinpas die niet werkt. Pinnen dus met creditcard. Lekker handig (en veel te duur). ING moet dus gebeld worden. Vanuit Montreal >.< .
* Grid-system straten. En een metro-systeem wat ik nog even door moet zien te krijgen.
* Een kamer met een houten vloer in een tot nu toe rustig huis, in een sjieke straat. Op de benedenverdieping woont een gezin, franstalig, met kindjes, volgens mij de eigenaars van het huis. Heb wel even gecheckt of ze weten dat ik hier nu ook woon, wat het geval bleek.
* een grote stad met winkels open op zondag. Zo maar eens de stad in dus. Owja en een simkaart voor mijn telefoon regelen....aangezien ook mijn sim het hier niet doet (WTFWTFWTF).
* duur. Eten kost evenveel of meer dan in Nederland. Uit eten gaan daarentegen niet. Tricky....
* een klein beetje een mindfuck voor mij. Na de afgelopen twee maanden in Nederland, waarin ik heb ontdekt dat ik een superleven heb in Leiden, met zoveel vrienden en dingen te doen en gezelligheid en nooit-alleen, voel ik me hier eenzaam. Wat nergens op slaat. En ik kan nog heel even de jet-lag de schuld geven. Maar. Het is griezelig, hoe ik opeens op een ander continent woon, een dagreis van iedereen vandaan, en hoewel ik iedereen allang weer gesproken heb via mail of chat of Whatsapp en Whatnot....blijf ik de bibbers houden. Achja. Ipod zometeen op en camera mee en eens kijken naar die stad waar ik het komende half jaar woon. Niet te hard lopen tho, want mijn enkel vindt het nog maar niks allemaal. Lang leve Cupino Kolo! :)

1 opmerking:

sportpark zei

Voor jou moet je Cupino even laten rusten. Festinia lente, in die koude stad. Nu,10 jan. valt het wel mee, morgen +1, maar woensdag: -15!!...