dinsdag 10 januari 2012

Montreal = ook...

*een Joodse wijk om de hoek, een synagoge om de andere hoek, een hoekje met kosher eten in de supermarkt en een Hopital General Juif aan Cote Ste Catherine (mijn weg naar werk).

*een route naar werk die als volgt luidt: 1 block north, 3 blocks west en dan in de rij bij de buspaal voor een bus die 129 Cote Ste Catherine South heet...terwijl ie naar het noorden rijdt; vanmorgen met een enkel vlokje sneeuw, maar wel met daglicht (het is hier verdikkie vroeger licht dan in NL!).

*éindelijk een behulpzame medewerker bij Fido, mijn telefoonmaatschappij, waarmee ik tot 5 over 6 heb lopen geinen en die toen zei: wat was je nummer ook weer? Owja, je had het opgeschreven, wacht, ik bel je even...zo, dan heb je het mijne ook, mocht je nog een rondleiding door Montreal nodig hebben. Heette je nou Antonia? Want dat stond in je paspoort, toch? Hihi...sjans hebben terwijl je muts-haar hebt; well done moi! :)

* een kantoortje zonder raam met een computer van 15 jaar oud. Ik heb spontaan migraine van de lage schermhertzen en piepende longen van de benauwende airco-lucht. Esti et tabernac'! Quebecouis kent vreemde scheldwoorden, hosti, tabernakel,en kénnelijk zijn dat hele ernstige scheldwoorden! :D

* de kans om fMRI analyses te leren tussen het schrijven van 4 artikelen, een inleiding en een discussie (aka een proefschrift) door; maar wel op zaterdagen en zondagen. En of ik dan ook steeds de helft van een tweeling kan bezighouden, in het Frans. Als ze anglophone zijn mag ik ze ook gewoon ff klinisch interviewen....woaaaa..... Anyway. Ik ga nog even een beetje werk verzetten en dan nog even lezen in mijn koude bedje, gelukkig heeft Tatiana net een extra deken afgeleverd; de verwarming staat uit op mijn kamer en ook al is het volgens iedereen supermild, -5 's nachts zonder verwarming is voor mijn arme voetjes echt te koud! Salut!

2 opmerkingen:

sportpark zei

Kan je de verwarming toch wat aanzetten op de slaapkamer; doen wij ook, zelfs boven nul. Woensdag wordt t bij jou -15 en zondag -20 in de nacht. Tja. Op t eind van de week is hier ook enige vorst, maar nu is t 10+. Grt, p.

Lenneke zei

Well done toi, hihi! Enne, wat dacht je van een elektrisch dekentje kopen? :D