woensdag 1 februari 2012

Bagel-time

Na een korte stilte een schematische update -
Beste werk+koffieplek: Lili & Oli. Goeie muziek, leuk personeel :P, okaye en goedkope koffie, superlekkere bittere chocolat chaud, goeie broodjes, prettige (aka niet te studentikoze of lawaaierige of te dakloze) clientele, warm en leuk ingericht en voor de zomer een terras.
Beste idee: bagels. Als ontbijt. En als lunch. En dan vooral met creamcheese en zalm en avocado en peper. Of met kalkoenfilet en rucola. Of met aardbeienjam.
Beste manier om mij toch aan de chocolade te krijgen: Juliette & Chocolat. Die op Laurier. *bijt op onderlip en kreunt zachtjes bij herinnering aan chocolat fondant avec caramel sale et creme-glacé noisette.
Beste buurt: de Plateau. Hands-down. Alsof je door Brussel loopt, zo Europees :) . Maar dan in Canada.
Prima feestje: Igloofest. Lekker in de slush bij gevoelstemperatuur -15 met een hele menigte (10000 man schijnt) op de beats meebeuken. Nog een keer door mijn enkel gaan was dan weer niet zo verstandig....
Fijn uitzicht: vanaf Montroyal, ingang Peel. In de vrieskoude. Nadat je naar boven gegleden bent. En daarna weer naar beneden glijden. :)
Oppassen: Stoepjes die een grote diepe plas met halfgesmolten sneeuw blijken te zijn. Ook bruin en modderig maar dan natter en kouder dan gewoon op de stoep stappen :p . Vooral niet aan te raden met gympen ipv zogenaamd lelijke (maar HELE nuttige) snowboots.
Oppassen 2: uitglijden met je laptop en andere dure electronica in je rugzak. En dan niet voorover op je knieen maar achterover stuiteren. Gelukkig zijn dure laptops kennelijk ook vrij stevig.
Franstalige win: Een Afrikaanse taxichauffeur die me vroeg of ik alsjeblieft in Montreal wilde blijven, omdat er meer schoonheid nodig was in Montreal. Awwwwwww.... :)
Hilarisch: Mensen die Snowdon uitspreken als Showdown.....jammer dat ik dat nu niet meer uit mijn kop krijg......


2 opmerkingen:

Marieke zei

Leuk, weer een update :) Hier begint het inmiddels ook steeds kouder te worden.. maar lang niet zo koud als in Canada natuurlijk. Veel plezier nog!

Efje zei

Het is nu in NL even koud als hier, de winter hier is nl. een beetje een tegenvaller (schijnt). Ik vind -9 wel grappig genoeg...