zaterdag 29 november 2008

van dat voedsel wat wij vroeger niet aten....

Floors kookkunsten deel 2:

Pompoensoep!


Dit is een ui. Stap 1 van de pompoensoep! (half tien donderdagavond....)

Dit is de keuken drie kwartier later. De pompoen is eindelijk geslacht en suddert met de uien en HEEL VEEL kerrie in de braadpan. Na 10 minuten zagen met een nutteloos IKEA-regenboog-messenset-mes herinnerde ik me de souvenir uit Nepal die ik ooit meebracht en heb zo dus mijn kuhkri in mogen wijden door op een pompoen in te beuken. Hoera :) .

Natuurlijk kwam de poes ook nog even kijkenl; deze foto had ik al langer gepland om te maken maar nu moest ik snel even klikken, beetje overbelicht maar idee moge duidelijk zijn: mijn leenkat matcht mooi met het zeil op de keukenvloer!

Het eindresultaat. Mjummie! De bagel + de soep was wat teveel van het goede, dus de dag erop heb ik alleen de soep gegeten. Het pepertje dat Marnix aanraadde erin te doen was wel een beetje te heet...maargoed. Verder was ik weer erg trots op mezelf, heb ik de staafmixer eindelijk weer eens gebruikt én een gerecht leren maken dat we thuis nooit aten (mijn papa is een goede maar uiterst selectieve -lees: stikeigenwijze/eigengereide- kok).

2 opmerkingen:

Capable zei

Cashew noten smaken er ook erg goed in. Notenbrood (zonder rozijnen) i.p.v. van een bagel doet het ook goed. IK heb nog nooit een pepertje erin gehad maar voeg wel altijd sambal toe, goed voor de kleur ook.

Ben benieuwd wat pp vindt van je commentaar!

mm zei

Ik vind je geweldig!!!!!! mm