dinsdag 4 november 2008

Bal

Gister heb ik iets onverwachts gedaan. Totáál onverwachts.
Behalve dat ik gekookt heb, heb ik daadwerkelijk doe-het-zelf gekookt. Op zijn grootmoeders. Op zijn Hollands.
En...

Ik heb....

de allerallerallereerste gehaktbal van mijn leven gedraaid. Gehaktballen. Want 200 gram gehakt is kennelijk genoeg voor twee ballen (weet ik veel :p ).
De kat vond er niet zoveel aan trouwens, die houdt het bij melk (serieus, zet m zalm voor en hij likt er aan om zich dan met nuffige neus af te wenden; melk ruikt ie op een kilometer afstand. Zojuist dook hij in mijn melkkannetje en binnen drie seconden spatterde de melk in het rond, ik moest mijn bijzettafel afdoen met een doekje. Raar beest.).


3 opmerkingen:

Capable zei

De wonderen zijn de wereld nog niet uit: efje die steeds meer plezier krijgt in koken! Mooie foto van de kat trouwens...

sportpark zei

Dag
Floor,

Tja,
Een hollandse bal. Moet je echt een keer gedaan hebben. Zelf draai ik ze zo niet. Ik heb niks met holland en woon er niet. Draaien doe ik graag en dan gaat het over een heel andere receptuur. Veelal kleiner in vorm, daarmee verdien je globaal respect. Een grote hollandse bal communiceert niet op het bord met de andere spelers.
Op jouw foto floreren subtiele ingrediënten om de bal, mooi van structuur en kleur. Naar ik hoop accordeerden ze.

grts
pp

Efje zei

>>Nee, de stamppot was onsmakelijk, helaas. Maar dat brei ik nog wel een keer recht.