maandag 9 maart 2009

studenten...van de andere kant

Laatst waren we op meidenweekend in Zeeland (voor foto's: zie Facebook) en in de trein met vier van de vijf kipjes (zoals we onszelf -ook luidkeels op het strand tot verbijstering van anderen- noemen) hebben we het minstens een half uur lang over 'onze' studenten gehad en hoe irritant en overzelfverzekerd ze zijn. Mensen die je mailen: ik stuur je het stuk vanavond per mail, kan ik dan morgen om 10.00u langskomen om het te bespreken? Of die tijdens hun schrijfvaardigheidsblok (van 6 à 8 weken) zeggen: nee, ik lever nu geen eerste opzet in, ik schrijf het hele stuk gewoon in één keer...in de carnavalsvakantie. Ok?
Zo kreeg ik zojuist een mailtje: u bent mijn tweede lezer, u krijgt eind deze week mijn scriptie, ik ga 14 april naar het buitenland en wil voor die tijd afstuderen, er is dus nogal haast bij.

Eh.

Perdono?

Dus wat doet ik? Ik zoekt de persoon in kwestie op op Hyves. Ja dodo-studentjes van mij, ik ken Hyves. En Facebook. Als ik je niet kan vinden op Hyves zoek ik je op Facebook. En lieve dodootjes, als je dan je profiel niet op privé zet, dan kan ik alles van je zien: wie je kent uit mijn vriendenkring, hoe je profielfoto openbaart hoe je eruit ziet in dronken/verliefde/dwaze/vakantie toestand (bikini's included, stelletje sukkels!) en wie je meisje/mannie is.

Zo ook deze student. Had nog net zijn 'krabbels' op privé gezet maar ik kwam er wel achter dat hij met mij gelinkt is via een oud-klasgenote. Eh . Make that: twee oud-klasgenoten (male&female) en dan twee van die met dubbele polo-kraagjes. De vrouwelijke variant maakte mij bovendien regelmatig bijna aan het braken (de mannelijke variant was ik stiekem verliefd op, maar ach....). Hoe die link dan zo? Studentje blijkt op de 'concurrerende' (lees: protestante) school min of meer tegenover mijn eigen middelbare school te hebben gezeten. En op de basisschool naast die waar mijn mama al 25 jaar werkt. Kortom:

Dodo-studentjes, schaf Hyves maar af, hier komt de KGB!

4 opmerkingen:

Capable zei

En dan nu weer van een andere kant:

Ja echt irritant van die studenten die onzeker zijn over hun programmeer vaardigheden. Of die beloven een bepaalde robot te bouwen en daar dan nooit aan toe komen.

Et changer:

Irritant inderdaad, studenten die altijd nòg een vraag hebben. Of allerlei 'interessante' gedachten hebben maar dat dan niet op papier krijgen of in erg verwarde vorm. (Dat was ik dus.)

Anyways:

Zou KGB niet nuttiger zijn als je dan ook echte intel kreeg? Zoals dat ze toch niet op vakantie ging. Of aan het feesten was i.p.v. werken?

Mijn clue:

Als je cynisch wordt als je onderwijs geeft gaat de lol er erg snel vanaf...

Weer eens een keer bellen/bij kletsen/roddelen?

Anoniem zei

Ik wist niet dat Aggie dat kon!! 8-|
Wat een gave foto?
Heb je die afgelopen weekend gemaakt?

Efje zei

>>Jephep, bij de bioscoop in de buurt van de Voert in Bergen! Trouwens, je hebt op het verkeerde bericht gereageerd ;) .

Anoniem zei

Ja, dat zie ik nu ook :p