vrijdag 11 januari 2013

gedichten

Mijn kleine mama, sinds een aantal maanden voornamelijk fulltime hartpatiƫnt, wilde van mij wel de link hebben naar het wetenschappelijk artikel dat ik had gevonden; geschreven door onder andere haar voormalig oncoloog en handelende over precies dat wat onlangs bij haar is gediagnosticeerd: cardiotoxiciteit na behandeling voor Hodgkin.

Zo gezegd, zo gedaan, na het telefoongesprek het artikel tevoorschijn geGoogled en de link doorgestuurd; de .pdf was bereikbaar zonder wachtwoorden of speciale toestemmingen.

Zojuist kreeg ik een mailtje terug, met hartelijke dank voor de link en de opmerking dat het onderzoek nog steeds liep, iets wat inderdaad ook uit het artikel blijkt; het gaat om een longitudinale cohort studie naar het beloop van Hodgkin en ook de genezing en risicofactoren op de lange termijn, volgens mij hebben ze mijn moeder al eens eerder als deelnemer gevraagd.
Mijn moeder merkte in haar mail echter voornamelijk het volgende op:
"Maar..... [de oncoloog] heeft ook gedichten geschreven! Daar ga ik eerst eens wat mee doen."

Ondergetekende komt voorlopig niet meer bij. 

Geen opmerkingen: