donderdag 31 mei 2012

Gewoon een maand in Montreal

In de afgelopen maand in Montreal hadden we:

 * Les casseroles en cours (potten&pannen demonstraties, elke avond vanaf 20.00u. Daadwerkelijk gezien: klokke acht opent een duifgrijs echtpaar de deur en slaat elk met pollepel op een pan, staande bovenaan de trap de tuin in).

 

* een tornado-waarschuwing:



* breilessen en kostuum-verstel-middagen (nouja, ik had die :P ), aangezien volgende week zaterdag onze 'year-endshow' is met Bokréta! Foto's volgen, ik dans 'slechts' twee dansen mee (een meisjesdans -Bödi Kárikázo- en Gyimes -Transylvaans in jaren '70 outfit, hoewel ik wel een van de weinigen ben met tenminste 1 traditioneel kostuumonderdeel, een HELE scratchy wollen kokerrok).







 * Veillée; een traditionele Quebecois dansavond; van je do-si-do en main à droite in het Frans, aangevuld met tapdans (hier gigue genoemd) door de stoere zeldzame vrouwelijke 'calleur'. Voor foto's, zie Feestboek!










* Een tropische regenbui waardoor de kelder van de ene collega, de badkamer van de andere collega en alle metrostations Downtown onderliepen en de potholes in de wegen een stuk groter waren toen ik naar huis liep. Het potten&pannen protest ging die avond wel gewoon door :) .

* Een moordenaar. Een enge. Woonde bij mij om de hoek kennelijk. Ik kon het niet helpen, maar ik begon me toch af te vragen of die nieuwe huisgenoot, geïnstalleerd enige dagen terug door mijn vreemde huisgenoot ('Jefferson is staying in my room, he is a friend.' las het papiertje....fijn, kan Jefferson dan alsjeblieft buiten gaan roken?), niet stiekem de enge moordenaar is.....

Altijd wat, hier in Montreal!

1 opmerking:

Lenneke zei

Floor! Wanneergajijweerblogguh? Ik heb er zelf natuurlijk ook het afgelopen halfjaar niet bepaald veel aan gedaan, maar heb mezelf nu ook weer een schop onder m'n kont gegeven. ;)