maandag 29 maart 2010

Dressoir

Dit weekend was het home-improvement weekend. Ik heb níet gewerkt, over de vrijdag gaan we het niet hebben (ik háát Laurens' tentamenweek!! Écht!) maar op zaterdag heb ik eerst een beetje uitgeslapen, toen ei gebakken en daarna door de stad gedwaald. Het was heerlijk weer, er was markt en ik had doelen zoals boeken zoeken. Om half vier arriveerden Rupert en Barbara in Leiden en heb ik de hele ronde nog een keer gelopen (de tweedehands Camper-ballerina's waren Barbara helaas te groot, so sonde). Die avond hebben we met zijn vieren gegeten (ik kan nog steeds niet koken en ik word nu langzaam wanhopig) en mijn wc gepimpt met een plankje en een Husnes ( ~hartje~ housewarming-gifts). De badkamer pimpen volgt later deze week als mijn plankje voor de 4e keer is gelakt. We hebben ook bedacht wat er nog ontbreekt in mijn huis: Een dressoir.

Dus: als iemand (zijn oma) nog een overtollig, liefst antiek of juist heel hip houten dressoir heeft waar hij/zij tegen een zacht prijsje vanaf wil en wat per bakfiets of geleende auto te vervoeren is, dan hoor ik dat graag! Ik heb op Marktplaats al wel wat dingen gezien, maar de €90 euro die ik voor een Art Deco dressoir had geboden heeft geloof ik weinig indruk gemaakt. Tsja. Het viel te proberen....

Verder heb ik op zondag nog twee Trabbi's gekocht. ~hartje~ baby blauw. Vroem! :D

2 opmerkingen:

Lenneke zei

Als je dat van dat dressoir drie jaar eerder had gezegd, hadden wij een heel mooi dressoir voor nop voor je gehad! :p Omdat we hem echt nergens kwijt konden hebben we hem maar in ons voor-vorige huis laten staan.
Maar ja, als ik dertig jaar geleden tegen mijn moeder had gezegd dat ze haar kleren niet weg mocht gooien, had ik nu nog allemaal hippe jaren '70-dingen gehad. ;-)

Capable zei

Ik heb nog een huis vol dingen van mijn moeder die een nieuw onderkomen zoeken. Heb allemaal foto's gemaakt en ga een lijst maken, zal 'm je sturen en je mag 'm naar iedereen doorsturen. Een dressoir hebben we niet voor je, helaas. Mijn moeder heeft een hele mooie secretair van het kantoor van mij overgroot vader en een toen al antieke deken kist gekocht van haar 2e loon, maar die heeft ze meegenomen naar het verzorgingshuis natuurlijk. Ik wil alleen zeggen: naar dat soort meubelstukken kun je ook kijken en dekenkisten kunnen heel mooie en oud en goedkoop zijn. Vraag me toch af: het zijn allemaal maar materiële zaken, die er eigenlijk niet toe doen, maar sommige toch wel. Welke en waarom?