dinsdag 13 januari 2009

Bikkels on ice!


De donkerblauwe lijn is wat vriendje-lief en ik hebben geschaatst op zaterdagochtend/middag 10-01-09; om tien uur fietsten we thuis weg (10 over 10 kan het ook geweest zijn) en om kwart voor elf stonden we op het ijs aan de Leidscheweg tussen Leiderdorp en Oud Ade (op dezelfde plek ongeveer waar we met Pinksteren koeien hebben geaaid ^^ ); om twaalf uur kwamen we erachter dat de Kagerplassen dichtlagen aangezien we zojuist bij Kaag-eiland waren aanbeland (ow, is dít nou Kaag-eiland, goh....). Omdat de baas had opgeschept over het geweldige ijs richting Warmond daar nog een stukje heengeschaatst waarna we via een omweg ('Oud Ade is die kant op, ik voel het!' 'Laten we het vragen...' 'Ow, dank u, eh, Lau, het is dus -180 graden andere kant- díe kant op....') weer terugschaatsten aangezien ik nog naar Tuitjenhorn moest die avond (jaja, u hoort het goed, dat is een bestaande plaats!).

De lichtblauwe lijn is de route die ik met Dora, Klaas, Agnes, Rupert, Barbara en wederom Laurens heb afgelegd op zondag: 12 uur het ijs op, om half 4 er weer vanaf na flinke wind tegen, één uitvaller en het laatste stuk met hele enge wakken en water op het ijs en schotsen....en een flink stukkie klunen om niet over die schotsen te hoeven schaatsen.

Nu dooit het :( . En ik moet toch maar eens zelf schaatsen aan gaan schaffen; collega@Egypte: dank voor uw genereuze uitleen van prettige stevige noren! :D

7 opmerkingen:

Capable zei

Vet! Floor de sport-bikkel? ;-)

Mooi kaartje ook, was het niet mogelijk een directe link naar die route te plaatsen? Benieuwd of dat kan.

Efje zei

http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&msid=102598804704620356755.000460471aabc8aec222d&ll=52.198033,4.545336&spn=0.037036,0.077248&z=14

Beter? ;)

Xiricou zei

Ja misschien moet ik ook mn schaatsen maar van mn ouders naar Maastricht verplaatsen voor als het weer ns zo hard vriest over 12 jaar..? Wel jammer dat het niet meer gelukt is om te gaan schaatsen, maar ik heb iig nog op een bevroren gracht gestaan, dat is al iets :P En in de sneeuw gespeeld! :P
Ziet er hip uit die route :)

Capable zei

Dat is inderdaad wel erg mooi... Zo kun je leuke dingen over wandel/MTB/Klim/Sneeuwschoen tochten plaatsen..

Misschien wil ik ook een blog beginnen. Kun je facebook ook gebruiken als blog? Ik heb een hele zooi uitnodigingen voor facebook en de nieuwe palm (joepie! : http://www.palm.com/us/#pre) doet heel veel met facebook. Of is dat een dom idee?

Efje zei

Facebook is niet het meest geschikte medium (anders had ik het daar wel gedaan non?). De nieuwe palm is teh geyl en ik wil er ook een. Duurt nog wel even voor ie hier uitkomt of niet? Remind me me niet voortijdig te laten verleiden door Aai-foon of HTC Touch.

Capable zei

De Palm Pre komt uit in Nederland "in het eerste kwartaal van 2009" (http://www.palmclub.nl/nieuws/30120/palm-pre-binnenkort-ook-in-europese-gsm-versie-nieuws.html)

Je hoeft jezelf dus niet heel lang in te houden... het wordt natuurlijk pas echt spannend als je 'm bij een abonnement kan krijgen. Ik hou je op de hoogte en als ik er een heb krijg jij er gratis tech support bij.

Eens een keer live babbelen weer?

Efje zei

Yoho, ik ben in Heeze, had nog bedacht dat we in Eindhoven konden daten maar het niet meer geoperationaliseerd. Snel bellen?